wtorek, 12 stycznia 2010

Magia statystyk

Całkowita liczba ludności Polski podawana obecnie to 38 167 000.

Badanie Research International (prawda, jak poważnie brzmi?), które odbyło się w okresie październik – grudzień ub.r. wyłoniło najpopularniejszych prezenterów TV.
Prowadzone było przez internet na reprezentatywnej próbie - uwaga! - 1320 Polaków.

Nie jestem najlepsza z matematyki, więc sięgnęłam po kalkulator. Wyszło mi. że reprezentatywna próba Polaków to 0,00345848....% narodu :)
No i fajnie. Obawiam się jednak, że podobne statystyki dotyczą zarobków i PKB oraz kilku innych optymistycznych liczb :)

89% użytkowniczek tego rewelacyjnego kremu przeciwzmarszczkowego... żelu przeciw cellulitowi... maści na szczury... potwierdziło skuteczność działania naszego produktu.
A ty?

20 komentarzy:

  1. A ja nie! Bo się mnie nikt o zdanie nie pytał. Ponadto, mojej urodzie nic już nie jest w stanie zaszkodzić. Nawet maść na szczury:D

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja nie mam telewizora, więc większość najnowszych "gwiazd" jest dla mnie i tak nierozpoznawalna. i niezmiernie mnie cieszy, że ludzie tacy jak ja spędzają sen z powiek mediowym potentatom i specom od reklam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fakt zawsze jak podają średnie miesięczne wynagrodzenie to podnosi mi się ciśnienie - że ja takiej średniej pensyjki nie mam. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. czy zgadzasz się z tezą autora notki?
    tak - 97%
    nie - 12%
    nie wiem - 38%

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja się wymykam statystykom, przynajmniej usilnie się staram. W kremy nie wierzę, w TV oglądam mało popularne programy, pensję mam całkiem inną od śreniej, nawet wzrostu nie mam średniego /chociaż pokłamałam, że mam w dowodzie/.

    OdpowiedzUsuń
  6. No, i tym sposobem wypowiedziało się 100% respondentów wybranych z reprezentatywnej próby jak w pysk szczelił :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Co to za reprezentatywność jeśli nie pyta się nas?:):):)tak układając wszelakie rankingi można jedynie manipulować nie udowadniać:):)
    Przypomina mi się pewna ankieta telefoniczna jakiej byłem tym repre....a w której jedno z pytań brzmiało
    Czy jesteś zadowolony ze swojej sieci komórkowej?
    a)jestem bardzo zadowolony
    b)jestem zadowolony
    c)jestem dostarczająco zadowolony.
    Byłem tak w szoku zadowolony że nie pamiętam jak odpowiedziałem:):)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hahaha :) a do mnie kiedyś zadzwoniła pani z bardzo poważnej firmy i pytała, którego polityka kocham najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Rąbnij ten numerek do głosowania:):):) ja Cie znajdę i wysyłam ale i inni niech widzą:):)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie mam tv i nie wiem o co chodzi...a w ogóle to nic nie używam, nikt mnie o zdanie nie pyta, e tam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak, statystyki to magia: 90%wierzących a gdzie się nie obejrzę ateiści;))30%bezrobotnych, paracujących na czarno a pozostałe 70% z zasiłku???ha,ha

    OdpowiedzUsuń
  12. A wiesz znam osobę , która notorycznie podważa wszystkie statystyki :):):) Takie hobby ma :):):) Nie wiem , ale statystki są zawsze dla mnie zaskoczeniem i czytając Ciebie i komentarze powyżej , mam wrażenie , że nie tylko dla mnie :):):) Ciekawe , czy ktoś robił statystyki na temat statystyk :):):):)

    OdpowiedzUsuń
  13. Popatrz do czego to doszło , na zmianę muszę pisać ;))) Niektórzy to mają statystycznie więcej komputerów w domu . I to niesprawiedliwe , bo mnie się nikt nie pytał ;))))

    OdpowiedzUsuń
  14. Bo chyba statystyki wygrywa silniejszy :)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja normalnie się tu przenoszę ... Tu jest weselej i fajniej niż tam . Tam sobie linki oglądam i jestem wnibowzięta jakością blogów na blogspocie . Serio , serio , serio :):):) To niesamowite :):):)Tylko jeszcze chyba musisz niektóre linki poprawić , bo się w nich dziwne literki i cyferki pokzaują :):):):)

    OdpowiedzUsuń
  16. U mnie wszystko gra. Znaczy czyta się normalnie. Może coś na łączach?
    Koniecznie się przenieś :) Miałam Cię nawet zapytać, czy wuj Benedykt nie wspominał nic o przeprowadzce?

    OdpowiedzUsuń
  17. Statystyka: mamy dwie osoby i jeden chleb. Jedna osoba zjada cały chleb. Statystycznie zjedli po połowie. Dziekuje za uwagę i pozdrawim
    p.s. o dupę potłuc statystyki gdzie bierze się 500 osób jako wymiernik itp. itd.

    OdpowiedzUsuń
  18. ja jestem w tych 11 % którym krem anty nie pomógł :) ha ha ha :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ...bo im pewnie chodzi o to, ze reprezentatywna to jest taka w ktorej jest kobieta i facet, dziecko:) i recista, bialy i afroamerykanin, gej i lesbijka, bogaty i biedny.......:)
    Wiadomo, ze to lekka:) manipulacja, ale ja i tak lubie czytac statystyki,...naprzerozniejsze:)

    OdpowiedzUsuń
  20. zauważ, na reklamach kremów jest drobnym drukiem napisane: badanie przeprowadzono na próbie 12 respondentek... albo: subiektywna ocena 48 kobiet... itd. :)

    Badania tego typu organizowane są beznadziejnie, bo nie ma podziału na grupę kontrolną i eksperymentalną, no i wyniki podawane są bez wielu istotnych szczegółów.

    ja lubię statystyki, ale takie typu GUS.

    OdpowiedzUsuń