sobota, 10 maja 2014

Kuchnię mogę w zasadzie uznać za zrobioną.

Drewnianą podłogę będę jeszcze pucować, żeby deski były jak najjaśniejsze, na razie jest z grubsza doskrobana i zapastowana. Tak, potraktowałam ją najpierw mydłem marsylskim, a potem pastą "buwi", żeby się brud nie wczepiał.
Sama zajęłam się zaś detalami. Pomalowałam mianowicie na biało półki (które nijak mi nie pasują do pokoju) i wyszedł mebel kuchenny:
Stoi w miejscu, które dotychczas nie było wykorzystywane, bo zajmowały je drzwi. Drzwi zdjęłam i wywaliłam (bo stare i nieciekawe) i zyskałam mnóstwo miejsca. We wnęce obok stoi lodówka, dzięki czemu nie zabiera połowy kuchni.
A między lodówką a kaloryferem (wiem, wiem, odstęp właśnie został zachowany) stoi taki podręczny koszyczek na narzędzia i różne pierdoły.
Okap wreszcie pomalowałam - jako się wymyśliło i rzekło - na jasny szary kolor. Moim zdaniem wygląda całkiem zgrabnie.
No i poooooszłam szarością. Na dole ten pas szary to zamalowane lastryko. Uważam, że tak jest znacznie ładniej, a i ze zmyciem nie ma problemu.
Szare są też parapet lastrykowy, a także wierzch szafki podokiennej (oryginalna myśl z lat 50.)
Niestety nie bardzo widać różnicę faktur na moich pysznych zdjęciach, ale lastryko jest gładkie, a na szafce widać oczywiście delikatnie fakturę drewna. Pomalowanie ich na jeden kolor wprowadziło porządek. W ogóle podoba mi się ten szary z białym.
A na koniec jeszcze jeden element rodem z czasów odbudowy Warszawy - okienko między łazienką a kuchnią.
Muszę tylko zmienić nieco wystrój od strony łazienki :P. Szare ma się rozumieć. Zachowane i podkreślone.
Jeszcze rzut oka na zamalowane lastryko, umiłowany materiał budowlany z tamtych lat:
No i tak by to z grubsza wyglądało.
Do kosztów doliczamy: emalia akrylowa do drewna i metalu (szara), 0,5 l - 21, 16 zł

60 komentarzy:

  1. Jest cool, ale lepiej wygląda na powiększonych zdjęciach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wiem. Mistrzyni obiektywu :) starą komórką, nie smarkfonem.

      Usuń
  2. Zarąbiste te wtręty inspirowane myślą radzieckich dekoratorów, naprawdę są fajne, bo tego dzisiaj NIKT NIE MA ! (no, może ciocia Dela)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzyniu, przyznaję, że miałam pomysł, żeby wyburzyć myśl radzieckich dekoratorów (spod okna) i zamurować to okienko, ale cieszę się, że nie uległam podszeptom naprawiania świata ;)

      Usuń
  3. Ewuniu!
    Zupełnie przez przypadek trafiłam na tego bloga. Zdążyłam przeczytać posty z 2014 r. Czytałam z rogalem na twarzy. Sama "odnawiałam" brązowe, politurowane meble na "przecierkę" czerwoną. Mam się z czego cieszyć, bo niezniszczonym, funkcjonalnym ale już strasznie nieczasowym meblom przywróciłam życie, oszczędzając pieniądze i zyskując radość na widok osiągniętego efektu. Czekam na dalsze relacje o przebiegu remontu. Powodzenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wielka frajda, prawda? Zaczynam się łapać na tym, że dumam, jak by tu przemalować, przeszlifować meble znajomym i rodzinie :D
      I ta niespodzianka na koniec. Bo to jednak jest niespodzianka. Wyobrażenia nie zawsze odpowiadają efektowi, który bywa nadspodziewanie dobry. Potrzeba tylko odwagi i fantazji. Poza tym teraz jest tyle produktów: farby, oleje, środki konserwujące, śmące itp.

      Usuń
  4. It kinda reminds me back to the early days of the UFC, and you had guys that were either Ken Shamrock fans
    or Royce Gracie fans. ufc 174 live streaming After all, if they covered ‘fighting’ as
    a sport, a little old lady in Iowa might complain. With
    all of this controversy, Machida is now scheduled to face
    Rua in a rematch for the title for UFC 113 on May 8th in Canada.

    OdpowiedzUsuń
  5. Very interesting blog. A lot of blogs I see these days don't really provide anything that attract others, but I'm most definitely interested in this one. Just thought that I would post and let you know.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajna przemiana kuchni :) widać zamysł spełniony

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety nie bardzo widać różnicę faktur na zdjęciach, ale ogólnie ładny efekt:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szkoda, że zdjęcia takiej słabej jakości, ale w kuchni wystarczy malowanie co jakiś czas żeby wyglądała dużo lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kuchnia bardzo fajnie urządzona :) mile mieszkanko

    OdpowiedzUsuń
  10. Super, w końcu to jakoś wygląda, podoba mi się ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratuluję wytrwałości w dążeniu do celu. Super sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ładnie, trzymam kciuki i pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Swietnie wyszło, gratuluję pomysłu ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Od razu lepiej się na nią patrzy, ładnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. świetnie się na to patrzy, musi cieszyć bardzo oko na co dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  16. super projekt i pomysly, oby tak dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  17. bardzo fajny pomysl Kobieto Jaskiniowa!

    OdpowiedzUsuń
  18. najważniejsze że kuchnia ukończona :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. To prawda, to jest teraz najważniejsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pamiętam miałem takie okienko w starym mieszkaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Efekt jest naprawdę super! pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. Na moje oko wygląda ok :) Biały kolor na ogół pasuje w kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  23. Super to wygląda! Normalnie zazdroszczę! Biały kolor zawsze super wygląda.
    ____
    Biuro Warszawa
    Szeligowska 32c/Lok 50
    01-320 Warszawa
    Tel 507-140-431
    Email biuro@dab.waw.pl

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajna kuchnia. Widzę, że zaoszczędziłaś też sporo miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  25. Efekt końcowy wyszedł nad zwyczaj dobrze :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Kuchnia wygląda przestronnie i ładnie. Gratuluję dobrego gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Twoja nowo urządzona kuchnia jest uporządkowana i przestrzenna. Podobają mi się zmiany

    OdpowiedzUsuń
  28. Podoba mi się taka aranżacja. Wszystko jest poukładane i pomysłowo rozmieszczone w pomieszczeniu

    OdpowiedzUsuń
  29. Wnętrze kuchni wygląda bardzo fajnie. Gratuluję pomysłu :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Kuchnia może nie duża, ale za to jest bardzo pomysłowo urządzona :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Miałaś ciekawy pomysł na wykończenie kuchni. Wszystko do siebie pasuje.

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo ciekawy ! Podoba mi się to strasznie, gratuluję wykonania !

    OdpowiedzUsuń
  33. Pomieszczenie jest teraz bardziej funkcjonalne. Nie ma to jak z pomysłem wszystko poustawiać :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Widzę, że po przemeblowaniu kuchnia stała się przestronniejsza i znalazło się w niej więcej miejsca na dodatkowe sprzęty kuchenne, oraz mebelki. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo fajna kuchnia. Podoba mi się taki wystrój.

    OdpowiedzUsuń
  36. Moja kuchnia potrzebuje jeszcze troszkę czasu no

    OdpowiedzUsuń
  37. Ciekawie zaaranżowane pomieszczenie kuchenne. Mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Widzę po komentarzach, że nie tylko mi podoba się efekt końcowy. Super robota :) .

    OdpowiedzUsuń
  39. Podoba mi się ta cała zmiana. Widać, że pomysł się sprawdził :) .

    OdpowiedzUsuń
  40. Myślę, że i tak najważniejsze jest to, że podoba się właścicielowi ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. Od razu kuchnia wygląda o niebo lepiej :) Gratuluję pomysłu

    OdpowiedzUsuń
  42. Krystian Kowalski11 grudnia 2018 17:06

    Widzę, że remont się udał :) Przy okazji remontu kuchni warto jest też przejrzeć takie rzeczy jak kanalizacja. Może okazać się, że z biegiem czasu działa ona wadliwie. Taką analizę powinni wykonywać wykwalifikowani fachowcy, którzy na co dzień zajmują się pracami związanymi z monitorowaniem instalacji kanalizacyjnych - https://www.stankan.pl/inspekcja-telewizyjna-monitoring-kanalizacji/. Specjaliści z reguły wykonują swoją pracę przy użyciu nowoczesnych urządzeń i technik. Taka analiza z pewnością będzie dowodem, że z naszą instalacją jest wszystko w porządku.

    OdpowiedzUsuń
  43. Bardzo podoba mi się efekt końcowy. Ostatnio przeprowadzałem remont w swoim domu i postanowiłem wybudować w nim jeszcze jedną łazienkę. Oddalone piony kanalizacyjne utrudniły mi jednak prace. Z czasem wpadłem na pomysł aby skorzystać z przepompowni WC - https://www.dostudni.pl/przepompownie-wc,c54.html dzięki której uporałem się z problemem. Przepompownie to również tańsza alternatywa dla drogich prac budowlanych.

    OdpowiedzUsuń
  44. Piekna przemiana kuchni :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  45. Mi też się ta kuchnia podoba, ważne żeby mieszkańcy dobrze się w niej czuli. W końcu w kuchni spędza się sporo czasu. Warto też zadbać o odpowiednie wyposażenie, na przykład sztućce https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/sztucce . Akurat tych jak i wielu innych rzeczy nie powinno zabraknąć.

    OdpowiedzUsuń
  46. Gdyby ktoś potrzebował gotówki na remont mieszkania, polecam o to ten adres gdzie znajduje się bardzo dobry portal kredytowy.

    OdpowiedzUsuń
  47. Ja jeszcze nie – remontuję ją od dwóch miesięcy. Obecnie, zastanawiam się nad tym, jaka lodówka sprawdzi się w jej najlepiej. Czy pomożecie mi w jej wyborze? Chciałabym nabyć ją w tym miejscu: https://www.oleole.pl/lodowki,_Amica.bhtml

    OdpowiedzUsuń
  48. Jak nie podoba nam się nasza kuchnia to pewnie, że trzeba remontować! Tu wyszło naprawdę fajnie. Na https://kuchniesilesia.pl/ zobaczcie jak może wyglądać za niedługim czasie wasza kuchnia, na pewno będzie idealna. Aż miło będzie się w takiej gotowało.

    OdpowiedzUsuń
  49. Począwszy od znaków BHP, apteczek, gaśnic, klient ma również do wyboru różnego typu odzież ochronną, rękawice robocze, obuwie robocze i wiele innych tak bardzo niezbędnych do pracy artykułów zabezpieczających zdrowie i życie. Ponadto wszystkie produkty są odpowiednio posegregowane, jak i opisane w tabelach rozmiarów, także kupno nie powoduje problemu i każdy odszuka to co chce nabyć. Może warto zadać sobie pytanie - jaka odzież robocza dla magazyniera ?

    OdpowiedzUsuń
  50. Ceglane ściany mogą być bardzo pięknym akcentem we wnętrzu i mają tę zaletę, że można je łatwo zintegrować z prawie każdym rodzajem wystroju. Spróbuj płytki firmy retocegla.pl - nada to twojemu wnętrzu koloru! Sprawdź nasze cegła dekoracyjna

    OdpowiedzUsuń
  51. Kuchnia ciekawa, nowoczesna. Jak wyglądał proces jej budowy? Materiały, panele? Czy kamienica była może budowana w nowym stylu? Jak wyglądał proces polerowanie betonu Katowice ? Mnie to ciekawi.

    OdpowiedzUsuń
  52. Gratuluję dążenia do celu! Super to wszystko wyszło! Przy okazji zapraszam również do siebie btc-maszyny.pl może znajdziecie coś dla siebie

    OdpowiedzUsuń